woensdag 25 mei 2016

bijna!

Sinds 2012 raap ik met enige regelmaat zwerfvuil. Vandeweek nog liep ik met mijn zwerfvuilmaatje een rondje door de wijk. We hadden bedacht dat vergaderen voor ons zwerfvuilproject misschien best te combineren zou zijn met het rapen zelf. Met z'n tweeen raapten we een uurtje met een goed gevulde vuilniszak als resultaat, de vergaderpunten waren als vanzelf ook besproken.

Sinds 2012 schrijf ik met enige regelmaat een blogje! Heel vaak is een situatie die 'heel erg klopt' of die juist 'heel erg niet klopt' de aanleiding voor mij om een foto te maken. Daarna volgt vaak vanzelf mijn overdenkseltje. Ik vind het heerlijk om te doen!

Vanochtend;  Ik fiets over de weg die we gisteren nog ontdaan hebben van zwerfafval en zie daar deze bananenschil liggen. Niets bijzonders natuurlijk, we zijn wel wat gewend tenslotte. Maar toch zie ik hier iets wat heel erg niet klopt!


Want als je de schil van iets dichterbij bekijkt (hallo automobilisten, ja ik zit even een foto te maken van een bananenschil ;-) dan zie je daar dit stickertje. Fascinerend! De persoon die deze banaan kocht heeft het goed voor met het milieu. Je ziet hier het keurmerk voor arbeidsomstandigheden, milieu en natuurbehoud...


... maar gooit vervolgens wel de lege bananenschil op straat (afbraaktijd 1 tot 3 jaar)

'een fijne wijk om in te wonen'

Ach ja, het begin is er, nu het laatste stapje ook nog ;-)
Het motto van ons zwerfvuilinitiatief is 'ik ruim niet andermans rotzooi op, ik maak m'n eigen wijk een fijne wijk om in te wonen!' De schil mag met mij mee naar de groene kliko, dat voelt beter!

2 opmerkingen:

Crafts 'n' Skills zei

Ik snap nog steeds niet waarom iemand wat voor afval dan ook op straat gooit. Nog nooit begrepen!

Boerderij Zinin zei

Dwarse puber met bio inkopende moeder ;-)