dinsdag 22 oktober 2013

gewoon leuk; gratis rijkdom!

Met oudste loop ik vanochtend vroeg in de supermarkt. Bij het opstaan is ons brood op en in de vakantie geeft dat niet zo veel, dan haal je het gewoon eventjes. We lopen langs de groenten en daar wijst oudste me op het prijskaartje bij de walnoten. Kijk, dat is gewoon leuk! In de wetenschap dat voor ons een voorraad noten ligt te drogen op zolder, gratis en voor niets!


Kijk maar... het is een mooi gezicht zo, samen met die appels, en het rúikt ook zo lekker! Die kartonnen kuiltjesvellen van de supermarkt zijn ideaal, handig om te stapelen.


Dan zoeken we in de winkel ook nog even de frambozen, aiaiai, die kosten maar liefst 2,79 euro voor 125 gram!


Wat een rijkdom groeit er dus gewoon in onze eigen tuin! Elke dag een schoteltje vitamientjes zónder 'ecologische voetafdruk'. Wist je dat frambozen groeien als onkruid? Regelmatig komen er, in de omgeving van de frambozenplanten, stekken uit de grond. Tegenwoordig steken we die voorzichtig uit en geven de stekken weg aan iemand die ze graag wil hebben of door de stekken bij de lantaarnpaal voor ons huis te zetten; 'gratis meenemen'.  Zo kunnen meer mensen genieten van gratis rijkdom ;-)


5 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat noemen ze : appelkartons:)

Firma Fluitekruid zei

Heerlijk hé? Er is een overvloed aan gratis eten om je heen, als je het maar even weet te vinden...

Anoniem zei

Zo hee, wat duur die noten! En wat een luxe om zoveel op zolder te hebben liggen!

Rose garden zei

Mag ik even wat vragen? Ik heb dit weekend ook (illegaal) wat walnoten geraapt. Ze liggen nu te drogen. Maar die van mij zijn helemaal zwart! Die van jou mooi bruin. Heb je tips voor mij?

kom we gaan slingers ophangen zei

hoi Rose, mijn gevoel zegt dat de noten dan van vorig jaar zijn. Als ik zwarte noten zie liggen laat ik ze meestal liggen. Je kunt er eentje kraken en kijken hoe het er van binnen uit ziet maar... ik vrees dat je er niets aan hebt. Ze zijn dan te lang te vochtig geweest. Volgend jaar gewoon wat eerder gaan zoeken ;-)