zaterdag 24 mei 2014

reden voor slingers

Als je goed kijkt zie je dat het hier een beetje feest is!...


Over een al jarendurend raadsel schreef ik hier. Papieren zakdoekjes sierden dagelijks de hoek van onze straat en hield vele gemoederen bezig. 'Wie doet dat toch altijd? En waarom?' Het bracht zowaar buurtcohesie op gang; het was dan wel niet het gesprek van de dág maar toch wel van de week en er werden creatieve plannen gesmeed om de 'dader' te 'ontmaskeren'... Tegelijk prezen we onszelf gelukkig; als dit het énige was waar we ons druk over maakten dan hadden we het best getroffen. En zo ruimde dan die, dan die buurtgenoot de doekjes op en ging ieder zijns weegs. Tot jongste mij er laatst op attendeerde; mama, heb je gemerkt dat er al heel lang geen doekjes meer liggen? En ze heeft gelijk! Grappig dat we ons lang druk hebben gemaakt, de gemeente zelfs meermalen hebben geattendeerd zonder resultaat, hebben opgeruimd en we nu, nu het afval er niet meer ligt, er ons nauwelijks bewust van zijn. Ik vind het reden om slingers op te hangen en dat doe ik dan ook. Al heb ik ze, na de foto, gelijk weer verwijderd. Iemand zou eens op het idee kunnen komen van doekjes oid ;-)


En als ik dan toch met m'n slingers loop wandel ik nog even door naar de boomgaard. Terugkerend een plaats in de wijk waar ik heel blij van word! Zie hier; de walnoot in supergezonde, groeiende staat!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik denk dat iemand daar gewoon heel graag een zakdoekjesboom wilde laten groeien!

Unknown zei

Ik kom via via bij jou terecht. Je leuke blognaam trok me onmiddellijk aan omdat hij sprankelend van vrolijkheid.

Mooie posts gelezen en veel gezelligheid gezien: mooie dekentje bij het water, lekkere verjaardagskoekjes, mereleitjes sssst...)

Brigitte
van
http://homeiswherethedachshundis.blogspot.be/