zaterdag 30 maart 2013

slaa, verrassingen en een réuze give-away!

Als de lente dan niet naar ons komt, dan gaan we er zelf gewoon werk van maken! Vandaag gaan er zaadjes in potjes zoals paprikazaadjes, verschillende minitomatensoorten en andere zaadjes met prachtige Latijnse namen die ik opgestuurd kreeg van een nicht. We gaan ons laten verrassen!



En dat verrassen gaat hier heel letterlijk gebeuren! Eetbaar is het wel maar daar is het ook mee gezegd. Geen idee wat we in dit potje gezaaid hebben en dat vind ik errug leuk! Dankjewel J, je gaat er later vast nog eens iets van zien...


Een tijdje geleden schreef ik over het beginnen met een volkstuin... vanochtend nog zaaide ik daarvoor van alles. Vanmiddag bleek mijn volkstuinplan toch anders te gaan lopen. Door buiten mij liggende oorzaak verliep het toewijzen moeizaam en ontstond er een negatief gevoel rond 'mijn' stukje. Vandaag besloot ik mijn gevoel te volgen en mijn stukje grond terug te geven. Het is goed zo. Mijn blik dwaalde gelijk door onze eigen tuin; als we nou eens 'dit daar en dat zo'... Ik ga het eetbaarder maken van mijn eigen tuin weer eens een boost  geven. De materialen heb ik er tenslotte al voor aangeschaft.

En toen kreeg ik het volgende idee; Ik kocht destijds een zakje pompoenpitten om reuzepompoenen te kweken. Er zitten er een aantal in het zakje waarvan ik er zelf nu niet meer dan 1 ga gebruiken. Wie vindt het leuk een pit opgestuurd te krijgen? Laat het dan even weten. De pit kan van begin mei tot half juni in de grond. Enige voorwaarde is dan wel... dat je me het uiteindelijke formaat van je pompoen nog eens laat weten. 


4 opmerkingen:

Trudy zei

Goed dat je naar je gevoel luistert, en in je eigen tuin is toch ook leuk? Een teil kan al vol gepoot worden met aardbeienplantjes, en een vuilnisemmer in de zon met tomatenplantjes... werkte hier vorig jaar ook prima! Veel plezier met het plan maken! Fijne dagen!

Anoniem zei

plant er maar 2 of 3 want als het weer een natte zomer wordt dan blijft er misschien maar 1 over.

Marianne zei

Wat een leuk idee, die pompoenpit! Maar...onze eigen achtertuin (die ook deels 'moes' gaat worden) is daar helaas te klein voor. En trouwens nog bedankt voor je leuke reactie op een van de 'stiftgedichtjes'. Is erg leuk om te doen, beetje spelen met woorden!
Succes met de tuin, en groetjes!

JeeBee zei

Ik zou er toch maar een paar meer planten. Mijn ervaring is dat er vaak wat mis gaat, en dan is het fijn nog wat achter de hand te hebben. Ik heb deze keer besloten géén reuzepompoen te zaaien. Ik gebruik de ruimte die hij inneemt (en dat is nogal wat) op te vullen met een ander soort pompoen. Succes! 'k Ben benieuwd naar het resultaat.