dinsdag 20 november 2012

slingeroverstroming en de boomgaard vordert!

Zoals je kunt zien staat er ondertussen een Keulse Pot in de kamer... om zelf zuurkool te maken! Nou is de pot wel erg groot voor een beginner en ook heb ik me nog niet verdiept in 'hoe en wat' rond zuurkool maken. Die houden we dus nog even 'in het vat', als het wat rustiger wordt rond de boomgaard is daar vast meer tijd voor. Nu is de pot handig voor een 'slingeroverstroming' en die is zeer toepasselijk!


De boomgaard begint namelijk steeds concreter te worden, hieronder een voorproefje al zegt het jullie natuurlijk nog niets zo. De cijfertjes staan voor rassen en die corresponderen met dezelfde cijfers op een ander velletje. Het is een groot veld, de langste lengte bijna 130 meter dus daar kunnen een hoop bomen staan! Het is nog niet de definitieve inrichting. Tussen de kruisjes wat bomen zijn zal ook laagfruit geplaatst worden, dan hebben we eerder opbrengst van de gaard. Landschapsbeheer zal er nog naar kijken ivm bestuivingstechnische zaken. Fijn, want dáár hebben wij zelf geen verstand van.



Vandaag was ik aanwezig bij de beursvloer waar ik contact legde met een notaris. Er kon een match gemaakt worden wat inhoudt dat hij ons zal helpen met het oprichten van een stichting. Samen zullen we de statuten opstellen en dan komt de stichting rond. Dat was een belangrijk moment in het proces en, gewéldig, het is gelukt! De uitwerking van de stichting zal volgende week plaatsvinden... wordt vervolgd! Wat ik bijzonder vond was dat vandaag voor het eerst zwart op wit de naam van onze boomgaard genoteerd stond en wel, op mijn badge. Het wordt dan opeens heel echt!




Geen opmerkingen: