donderdag 1 november 2012

lekker vegetarisch; linzentaart!

Laat ik beginnen met het resultaat van de vegetarische rookworst test gisteren... De smaak is top, de geur ook maar mijn weerstand is niet helemaal overwonnen. Het idee dat ik vlees eet maar dat het dat niet is is verwarrend en die verwarring staat het 'lekker vinden' toch in de weg.  Ik besluit de volgende keer de 'worst' in kleine stukjes te snijden en op te bakken samen met een gefruit uitje. Dat kan dan in z'n geheel door de stamppot geroerd worden. Dat lijkt me een goed compromis...

Dan nu een wel héél lekker recept!
vegetarische linzentaart!
Je maakt het zo;

oven voorverwarmen op 200 graden
bekleed een ingevette ovenschaal met bladerdeeg
bestrooi de bodem met havermout
2 uien snipperen, 
een winterwortel in kleine stukjes
dit bakken in olie samen met 2 eetlepels kerrie,
een teentje knoflook meebakken,
een blikje linzen afspoelen en toevoegen. 
(1 eetlepel bakgember is lekker maar mijn kinderen houden er niet van...)
linzenmengsel in de ovenschaal doen.

in een kom loskloppen 2 eieren met 
2 eetlepels slagroom
peper en zout
teen knoflook
dit over het linzenmengsel gieten
geraspte kaas erover strooien
en in de oven, ongeveer 30 minuten...


eet smakelijk!

1 opmerking:

sjouke zei

Lijkt me een heerlijk recept!