vrijdag 2 november 2012

dansen door bladeren, pasta met tonijnsaus en GENOEG

Gisteren bracht ik jongste naar dansles. Ze gaat naar Algemene Dans Vorming en vindt het heerlijk om te bewegen en te dansen. De lessen worden op de piano begeleid en het sfeertje is blij en goed. Haar hele lijfje staat naar dansen dus als je dan aankomt bij de dansschool en er ligt een tapijt van knisperende blaadjes zit er maar één ding op; er doorheen huppelen en springen, een goede warming-up!


's Middags mogen de meiden (11 en 6) samen koken. Dat betekent ook; samen boodschappen doen én de tafel mooi dekken. Ze hebben een (gemakkelijk) pastarecept met tonijn en blauwe kaas gekozen, een terugkerende favoriet! Je maakt het zo;

fruit een ui met een teentje knoflook
voeg fijngesneden champignons toe en bak even mee
voeg een blikje tonijn toe
en een bakje danish blue
en een bekertje slagroom of creme fraiche
verwarm het geheel goed 
 eet smakelijk met pasta naar keuze!
                                          
rucolasla en komkommerkruid uit de tuin...
                                       
In de winkel kozen ze een lekker toetje uit; chocolademousse. Thuis kloppen ze slagroom met daarin fijngeknipte blaadjes munt (heerlijk frisse slagroom krijg je dan) en het toetje wordt geserveerd met muntblaadjes. We hebben gesmuld!


En dan... jullie kennen vast GENOEG, een heel inspirerend tijdschrift! Sinds het moment dat ik stopte met werken heb ik er een abonnement op. Ik haalde (en haal) er veel bespaartips uit en stuurde ook vaak mijn consumindertips in. Het hele tijdschrift ademt een sfeer uit die mij aanspreekt! Sinds een jaar nu ben ik ambassadeur van GENOEG, wat betekent dat ik, bij ieder nieuw nummer, een aantal exemplaren mag weggeven aan geinteresseerden. Gisteren bezocht ik een wachtkamer waar bedroevend weinig leuks te lezen lag. De GENOEG die ik in mijn tas had ligt nu dan ook broederlijk (of zusterlijk?) naast de CASH. Zo is er voor ieder wat wils... Toen ik vandaag even weer in dezelfde wachtkamer was zat een mevrouw er heerlijk in te lezen...


1 opmerking:

Anoniem zei

Mocht je nog een Genoeg over hebben .. ik hou me aanbevolen! Als ik 'm uit heb, kan ik 'm neerleggen op de leestafel van de LETS (de Zutphense ruilkring, je vast wel bekend) zodat nog veel meer mensen het blad kunnen lezen. Enne, ik fiets vandaag met berbere in mijn fietstas dus wie weet kunnen we "ruilen"!