zaterdag 2 maart 2013

beer, konijn én een glimlach

Ziekenboeg... jongste is vannacht 'in de weer' en papa en mama dus ook. Eén voordeel is er wel; voor beer is het vandaag feest! Hij mag, voor het eerst van z'n leven, in de wasmachine! 


Eerst zoekt ie een comfortabel plekje op de verwarming maar dan roept konijn hem... kom, we gaan naar buiten! Konijn heeft al meer ervaring en weet dat het heel leuk is aan de waslijn! 

Jongste geeft mij nog wat verstandige adviezen voordat ik met haar knuffels naar buiten ga. Mama, hang hem maar aan z'n oortjes, daarin heeft hij niet zoveel gevoel...


Als ik snel naar de winkel fiets voor wat boodschappen voor een ziek buikje besluit ik jongste te verrassen met bloemen, beterschapsbloemen. Wat een verrassing, er komt spontaan weer kleur op haar wangen en ze zoekt het meeste geschikte vaasje (een heel oudje, nog van mijn oma). Als het vaasje op het kastje staat maakt ze dit stilleven. Poppetje, gemaakt door oudste houdt écht het vaasje vast!

nu maar gauw weer opknappen...
 In de bijlage van de Trouw valt mijn oog op dit stukje uit een interview met Gijs Scholten van Aschat. Laten we gaan voor die glimlach!


3 opmerkingen:

sjouke zei

Wat ontzettend leuk geschreven! Heb het met plezier en een grote glimlach gelezen!

janneke zei

Beterschap met jongste! En kennen jullie het gedichtje Fideldiedijn van moeder Katrijn? (Annie.M.G.Schmit)
Die hangt ook de kinders aan de oren aan de waslijn.

Aritha Vermeulen zei

Beterschap! Wat een leuk blogje zo met die foto's erbij. Laatste stukje is zo waar: met een glimlach door gaan. Niet altijd gemakkelijk maar wel het proberen waard.