zondag 17 maart 2013

lichtpuntjes gezocht

We zijn een dagje met familie op pad. Ergens op de Veluwe, en dat doen we al jááren!
Sinds kort staan op een aantal muren wijsheden, leuk, daarvan maak ik wat foto's. Onderstaande in 2 delen. De uitspraken van Cruijff zijn altijd bijzonder. In eerste instantie denk ik er niets mee te kunnen maar dan opeens denk ik; natuurlijk, het is waar! Wat hier staat zie ik de laatste jaren zelf bevestigd. Er waren wat boeken nodig om mijn ogen te openen zoals Eckhart Tolle 'een nieuwe aarde', Berthold Gunster 'de kracht van het omdenken', Deepak Chopra 'de zeven spirtuele wetten van succes' en meer van dat soort boeken.


achter het hartje schijnt de zon!
 De volgende vind ik ook mooi, al wil ik hem zelf graag veranderen in; 'Wees zuinig op je wortels, je hebt ze nodig om te groeien'


Het idee mijn eigen 'lichtpuntjes'doosje samen te stellen danst nog door mijn hoofd. Een flink aantal spreukjes of wijsheden kan ik wel bedenken maar vast niet genoeg om er een heel doosje mee te vullen.
Ik vind het leuk jullie daarom iets te vragen; zouden jullie me willen helpen met het samenstellen van  lichtpuntjes voor in een doosje? Wat is de zin, het idee, de gedachte die jullie helpt het positieve pad te blijven bewandelen? (Misschien zijn het er wel meerdere?). Leuk als je ze met mij wilt delen. Dat kan door een berichtje achter te laten of me een mail te sturen op het mailadres wat je hiernaast kunt lezen. Onder de meedenkers verloot ik, als de doosjes klaar zijn, 3 lichtpuntjesdoosjes! 

1 opmerking:

Marianne zei

Je eigen 'volg je hart, want je hart klopt' mag natuurlijk niet ontbreken!

En deze vind ik ook heel erg mooi:
Kleine mensen die op kleine plaatsen kleine dingen doen, kunnen het gezicht van de wereld veranderen.

(geen idee van wie die tekst oorspronkelijk is).

Uit de laatste Flow: 'Happiness is a form of courage'. Zou je eventueel kunnen vertalen als 'Geluk is een daad van moed', of 'Gelukkig zijn vraagt moed' of iets in die trant. De Flow staat sowieso vol met allerlei citaten en zinnetjes, maar dat wist je ongetwijfeld allang.

Ik ben het trouwens met je eens dat het een heel stuk positiever en aantrekkelijker klinkt als je het woordje 'niet' (of 'geen') weglaat.

Succes met het doosje, en groetjes!