dinsdag 5 maart 2013

bloeiende kornoelje en een zwerfkadootje

Het is lente, nou ja, het vóelt als lente... wat heerlijk! Uit Groningen komt een nieuwsgierig telefoontje... 'zitten er al knoppen in de Groninger Kroon?' Ja, grappig, die Groninger Kroon is speciaal en zal dat ook wel blijven! Ik loop een rondje langs de boomgaard om te kijken of er met de bomen al iets gebeurt maar daarvoor is het nog te vroeg. Misschien maar beter ook want wat als het straks toch nog hard gaat vriezen? 


In mijn rondje zie ik wel iets anders; de geel bloeiende kornoelje staat in bloei! In dit blogje schreef ik over dezelfde boom maar toen met blad en kornoeljebessen. Je kunt van die bessen heerlijk sap maken, de smaak lijkt een beetje op rozenbottel. Als je het leuk vindt om te proberen is het nu tijd om rond te kijken; nu kun je zien waar ze staan!

In de boomgaard ruim ik nog wat zwerfvuil op, nou ja, zwerfvuil... een zwervend 'kadootje'. Ik trotseer de verbaasde blik van manlief ;-) en leg het een tijdje in een sopje.


Die past leuk bij de andere vaasjes... een gelukje ligt gewoon voor het oprapen!



3 opmerkingen:

Gewoon Greet zei

Goed gevonden om daar een vaasje van
te maken!
liefs

Eenvoud gezocht zei

Wat een leuk idee zo'n vaasje!

Unknown zei

Zo zie je maar, 't "geld" ligt op straat! Leuk gevonden hoor!