vrijdag 15 maart 2013

wel, wel, wel...

Het geluksdoosje, het vervolg... Gisteren, met een lekker kopje koffie erbij ;-) haal ik alle briefjes uit het doosje. Dat is toch niet de bedoeling zul je zeggen. Vast niet maar ik doe het met een reden; ik had natuurlijk heel nieuwsgierig al wat tekstjes gelezen en raar maar waar... het merendeel ervan sprak me niet zo aan. Op de foto zie je de spreukjes die mogen blijven in het doosje. De spreukjes die niet blijven liggen ernaast.


Apart eigenlijk. Ik besef opeens dat degene die het doosje heeft samengesteld niet helemaal mijn taal spreekt. Ik heb bijvoorbeeld moeite met geluksspreukjes waarin een ontkenning voorkomt, zoals het woordje 'niet' of 'nooit' of  zelfs een dubbele ontkenning waarin ze allebei voorkomen. Ik wil de bevestigende woorden, de 'wel'varianten! Daarvan gaat mijn energie stromen, die geven een positieve richting!

Er is trouwens één spreukje met 'niet' erin die wel mag blijven en dat is de volgende; Als je op een dood spoor zit, vraag dan niet 'waarom' maar 'waarom niet'? Al voel ik gelijk de uitdaging om daar een zin zonder 'niet' woorden van te maken.

Weet je wat? Ik ga zelf mijn geluksdoosje samenstellen. Dat is misschien wel het bedoelde kadootje voor mij daar in de kringloopwinkel... Leuk om eens alle spreukjes, gedachten, overtuigingen te verzamelen en ze om te zetten in zinnetjes die op zo'n kaartje passen. Enige lastige is de praktische uitvoering, allemaal even grote briefjes waarop een geprint tekstje past zodat ze netjes in het doosje passen. Of... spreekt hier mijn perfectionisme... groot of klein, rood of groen, wat maakt het ook eigenlijk uit. Het wordt mijn doosje... wordt weer vervolgd!

Iets heel anders... in de winkel zag ik vandaag deze brievenbus, een foto waard vond ik! 

je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen ;-)

3 opmerkingen:

Marrie-jette zei

Ik kreeg van mijn dochter eens een geluks tasje.Ze was toen 12 jaar (nu 25) Er zaten lieve briefjes,tekeningen een paar lekkere snoepjes en een knuffeltje in.Ik bewaar het en zo nu en dan kijk ik erin.Het is zo leuk en simpel om iemand zo iets te geven.

Aritha Vermeulen zei

Dat is ook een heel fijne uitdaging. Om zelf een geluksdoosje samen te stellen. Ik snap helemaal dat die ene spreuk toch mocht blijven. Wat een mooie.

ella zei

Wat voor jou niet werkt hierin kan voor de maak(st)er heel goed gewerkt hebben. Nu maak jij er jouw doosje van, alleenhet proces al zal je helpen.