donderdag 18 april 2013

knippen, planten en kringlopen

Voor twee van ons is het weer tijd om geknipt te worden. De kapper komt 's avonds bij ons thuis en knippen doen we deze keer... buiten! Heerlijk toch? Laat die haren maar waaien, buiten is het heerlijk! Dan wordt het toch wat donker, de lantaarnverlichting gaat aan. Met een kopje thee erbij en best donker worden prima coupes tevoorschijn getoverd ;-) Het voelt bijna een beetje studententijdachtig. Wat maakt het allemaal uit? Als je haar maar goed zit!


Na de eerste toren heb ik de smaak te pakken! Met jongste werk ik tussen de middag aan aardbeientoren nummer 2. Aardbeien zijn lekker en de oogst van zo'n toren is groot. We hebben zoveel plantjes in de tuin, die gaan we verplaatsen. De ruimte die we nu weer terugkrijgen kan weer voor iets anders eetbaars benut worden.


tussen de theekruiden...er komen,
na deze foto, nog meer plantjes bij
Vanmiddag fiets ik even langs de HAND kringloopwinkel. Een boodschappenbriefje heb ik altijd in m'n portemonnee. Gewéldig; ik vind gordijnen voor de meidenkamer. Daar zitten kieren naast de rolgordijnen en daardoor is gaan slapen soms lastig. De gordijnen zijn goedgekeurd en hangen al (á 14 euro). En ook vind ik dit opzetkastje... heb ik het nodig? nee. Vind ik het mooi? JAAA! Ik sta te dubben en te dubben en besluit het te kopen. Een aardige winkelmeneer helpt me met het kastje en mijn fiets. Zo valt ie in ieder geval niet diréct op de grond als ie gaat schuiven ;-) Als ik voorzichtig naar huis fiets voel ik weer die herinnering aan mijn studententijd: Problemen zijn er niet, wél oplossingen! (nou ja, dat klinkt wel érg rooskleurig, zo was het nou ook weer niet precies ;-) Thuisgekomen heeft manlief aan één opmerking genoeg; Gerommel op zolder, gereedschappen mee naar beneden en zie daar... mijn servieskast is, mét eraan bevestigd bovenkastje, nóg meer naar m'n zin geworden!





2 opmerkingen:

Trudy zei

Ik ben ook zo'n kapster die het heerlijk vindt om in de lente/zomer buiten te knippen. En wat een prachtig kastje scoorde je zeg!!

Anoniem zei

Wat een mooi plekkie heeft het kastje gekregen. Ik ging vanmiddag met een typemachine naar huis, paste ook maar net achter op de fiets! Die Zutphense kringloopwinkel doet maar goede zaken met ons als klanten.