donderdag 11 april 2013

doorkrijgen én doorgeven; No Impact Man gaat naar...

Ik ben geraakt door een tekst die ik lees in het boekje wat ik gisteren in de kringloop vond... Tja, hoe werkt zoiets nou? Geraakt worden door een tekst hangt natuurlijk helemaal samen met wie ik ben als persoon en met het moment waarop ik het lees. Ik schrijf het hier een beetje aangepast, in het stukje gaat het over 'vriendschap', ik vertaal het naar ieder contact...

Probeer oog in oog te staan met een ander mens en langs zijn angsten, zijn verleden en zijn fouten te kijken, totdat je de geest van zijn liefde ziet die als een prachtige vogel verlangt vrij te zijn en uit te vliegen, te zingen en gehoord te worden. ---Wat je ziet is dat wat je versterkt---



In deze zinnen zit zóveel oplossing! Wat blijven we als mensen toch vaak hangen in wat we in eerste instantie vinden, denken en besluiten. Het mooie van hoe het hier is uitgelegd is dat je er niet vóór blijft staan kijken maar dat je er lángs kunt kijken. Als je dan bedenkt dat dat wat je dán ziet groter en sterker kan worden omdát het aandacht krijgt... dan wordt niet alleen jij maar ook degene die het betreft er gelukkiger van. En dit inzicht kostte me gisteren maar 1 euro 50! Ik ben nieuwsgierig wat het boekje me nog meer gaat vertellen.

Op de foto hierboven zie je het boek samen met de vlinder die oudste beschilderde om de ingang van haar schooltuintje mee te markeren. Mooi vind ik dat, dat ze een vlinder koos. De vlinder past voor mij mooi bij de ondertitel van dit boek 'van strijd naar vrijheid'.




En dan is dit het moment om een ander inspirerend boek door te geven! Er zijn 3 gegadigden voor No Impact Man... Na eerlijke loting met scrabblesteentjes wil ik het boek 'no Impact man' van Colin Beavan graag doorgeven aan (tromgeroffel....) Miss B! Miss B, als je dit blogje leest mail me dan even je adresgegevens (dat kan via het mailadres wat je naast mijn blog ziet staan) dan kan het doorgeven van No Impact Man beginnen!!! Ik wens je (en de mensen die het na jou gaan lezen) veel leesplezier...


1 opmerking:

Anoniem zei

Ik was blij met het boek en hij is al naar een 3de persoon. Wie weet hoeveel mensen het boek gaan lezen. Het was trouwens ook leuk dat ik nog een tekst las in het tijdschrift Genoeg. Toch leuk als je "iemand" herkent.
Miss B