woensdag 30 juli 2014

onderdompelen

Gisteren gingen de kids en ik een dagje op stap richting het Hoge Noorden. Daar wachtten opa en oma ons op en dompelden we ons onder in het zwembad (waarin ik jaren geleden kilometers zwom) en in de rijkdom van opa's volkstuin!


Het zwembad was hetzelfde gebleven én veranderd, met zijn tijd meegegaan beter gezegd. Op één heel herkenbaar ding na! Geen idee of deze wringer nog dezelfde is als degene waar ikzelf vroeger aan draaide maar hij hoort voor mij helemaal bij mijn vroegere zwemuurtjes... Ook in de prijzenkast stonden nog bekers uit eind 70-er, begin 80-er jaren. Aan een aantal daarvan heb ik zeker mijn bijdrage geleverd. En zo passeren nostalgische gevoelens... Apart om te ervaren dat je zelf ouder bent geworden door dorpsgenoten van vroeger tegen te komen en te zien dat zij ouder zijn geworden ;-) 


In opa's moestuin snoepen we van framboosjes en plukken en oogsten en plukken we deze rijkdom bij elkaar. Daar gaan we een tijd van genieten! Op de voorgrond zie je trouwens geen reuzecourgette maar een pompoensoort die ik nog niet ken, gegroeid uit gekregen pompoenzaden...

het menu van de komende week ;-)
En nu? Boontjes punten!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

En dat je met mij deelt, is ook grote rijkdom! Ik weet overigens niet wat voor grote groene dingen het zijn hoor ...

Vlijtig Liesje zei

Waar was die wringer voor?

Anoniem zei

Zwembad electra? Daar was ik deze week en hij stond er nog! Wringer is om je badkleding uit te wringen.groeten Miranda