zaterdag 6 december 2014

om happy van te worden

Deze week is alles een beetje anders dan anders. In het drukke gevoel wat de week voor pakjesavond mij altijd geeft doen we hier thuis een soort dominosteentjesspel maar dan met huisgenoten... Om de beurt rolt er iemand zijn bed in met buikgriep. Ik heb het druk met emmertjes en wasmachines, gedichten? Daar kom ik helemaal niet aan toe... Deze week brengt de noodzaak het anders te doen dan anders. Er overvalt me een soort rust, dit jaar geen gedichten bij de kadootjes. We doen vanavond het kacheltje aan en laten ons lekker verwennen. Nu alle huisgenoten op de hoogte zijn van 'het geheim van Sint' kán het ook anders, wat heerlijk!


Vandeweek valt er een kadootje op de deurmat... een Happinez! Een tijdschrift wat ik wel eens doorblader, wat ik ook heel leuk vind maar waar ik mezelf eigenlijk nooit de tijd voor gun. Maar deze week is alles anders dan anders. Ik laat de boel de boel, ik blader en blader, lees en lees en laat me inspireren. Vooral de zelfmaakpagina's trekken mijn aandacht. Die geluksamuletjes... die wil ik maken ;-)


Ik haal de knopendoos van de zolder...


... en rol kleine gekleurde kleiballetjes...


... oorbellen, ringen en de oude sjaalspelden van mijn oma, met wat hulp van jongste en zoon zijn binnen de kortste keren de meest uiteenlopende amuletjes gemaakt!


Wat ontzettend leuk om te doen! Om happy van te worden ;-)


Geen opmerkingen: