maandag 13 januari 2014

dat is niet wáááár...

Zoonlief bezoekt de jeugdverpleegkundige, dat gebeurt in groep 7. Als we de wachtkamer binnenlopen is daar zijn vriendje, ook in afwachting van. In de wachtkamer 'spelen' ze met poppen en blokken, als echte mannen. Ze hebben een hoop lol. Ook deze houten puzzel wordt gelegd...


Ik kijk mee en zie 2 bijzondere plaatjes. Bijzonder als je bedenkt dat we in de wachtkamer van de jeugdverpleegkundige zitten. Onderwerpen die aan bod zullen komen weet ik nog van vorig jaar; roken, blowen, alcohol drinken, gezond eten... 


Dan is het wel heel bijzonder om een oom met een pijp te zien en een jongetje dat friet eet ;-) Ik maak er een foto van en maak daarmee de dag van de jeugdverpleegkundige goed. Ik laat haar de foto zien en ze roept uit; 'dat is niet wáááár! ligt dát in onze wachtkamer?' Hoog tijd voor ander speelgoed, jóngensspeelgoed ;-)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha ha ha, die is goed! Mijn jongste bouwde daar laatst de doorgang dicht met grote blokken, hij had helemaal geen zin in dat hele onderzoek!
En roken en blowen, daar hebben ze het bij ons gelukkig niet over gehad, wel over gezond eten.

Vlijtig Liesje zei

LOL! Het is inderdaad een beetje een foute puzzel. Waar je niet al op moet letten!

Jolanda zei

Vroeger keken ze niet zo nauw, je ziet in oude kinderboekjes ook opa's en ooms met sigaren en sigaretten.

Wel grappig dat dit dan in zo'n wachtruimte ligt...

De Afvallige zei

Haha, hilarisch! Ben benieuwd met wat voor verantwoord jongensspeelgoed ze het gaan vervangen