donderdag 27 maart 2014

even boodschappen doen

Terwijl ik de boodschappen in mijn krat laad valt mijn oog op dit aandoenlijke tafereeltje... Heerlijk! Met je eigen 'fiets' naar de winkel en die dan, net als de fiets van mama, parkeren in een rek.


Het doet me denken aan mijn eigen driewielertje van vroeger. Mijn moeder vertelt daar wel eens over; het fietsje piepte enorm, daardoor kon mijn moeder precies horen waar ik was in de straat. Totdat een zeer behulpzame oudere buurman, al hoofdschuddend, een druppeltje olie op het euvel liet vallen. Hij zal gedacht hebben; 'die jonge ouders van tegenwoordig hebben ook nergens meer tijd voor, ik zal ze een handje helpen'. Weg rust voor mijn moeder maar wel... een leuk verhaal, zelfs 40 jaren later nog ;-)

3 opmerkingen:

Vlijtig Liesje zei

Wat een lief nostalgisch fietsje. Die is vast al van iemand anders geweest.

Anoniem zei

Vanmorgen rond 9.15 uur zag ik een meisje fietsen op dit fietsje, heel trots! Zo schattig!

Janina - Elke dag zaterdag zei

Wat een mooi verhaal, een met een 'gouden randje'. Ik heb ervan genoten!