woensdag 19 maart 2014

lekker belangrijk

Jongste is gevraagd mee te dansen en zingen in de voorstelling 'Lang en Gelukkig' van het RO theater op 16 april hier in de schouwburg... Vandaag zal de eerste instructieles plaatsvinden door een docent van het RO theater. Nog een maand oefenen daarna met haar eigen dansjuf en dan mag ze op een écht podium staan; een wens die ze al zolang uitspreekt, wat een buitenkansje!


Als ze zich omkleedt voor de dansles ben ik verrast. Ze heeft 2 verschillende sokken aan... Tja, als er melk over je éne sok is gegaan moet je een droge sok aantrekken, daar ben ik het helemaal mee eens ;-) Ik laat het zo en geniet er tegelijk van. Wat heerlijk eigenwijs, 'lekker belangrijk'. Wat zou het leven een stuk eenvoudiger zijn als je gewoon met 2 verschillende sokken kunt lopen en in het verlengde daarvan je je van veel meer dingen niets aantrekt, heerlijk toch? 


Met veel energie komt ze 2 uur later uit de les. Een oefencd'tje krijgt ze mee naar huis; thuis danst ze nog een paar uren door. Ik heb ondertussen 4 kaarten gekocht. We zitten op de vijfde rij, het aftellen kan beginnen...

2 opmerkingen:

laura zei

Helemaal geweldig, maar ook modebewust. Hier in Noorwegen verkopen ze op het moment bijna niet anders dan twee verschillende sokken in een pakje;-)
Veel plezier bij de voorbereidingen en nog meer bij de uitvoering! Groetjes Laura

Anoniem zei

Voor mij regelmatig twee verschillende sokken hoor, vandaag een rode en een grijze!
Superleuk dat jongste mee mag dansen, je zult wel trots zijn!