zaterdag 8 november 2014

mindful naar Parijs

Sinds een aantal weken volg ik de 8-weekse Mindfulnesstraining; de training zoals ontwikkeld door Jon Kabat-Zinn. De training bestaat uit één groepsbijeenkomst per week en dagelijks huiswerk in de vorm van mindfulness oefeningen. De tekst hieronder vind ik tekenend voor wat mindfulness voor mij inhoudt;


Práchtig! Even voortbordurend op bovenstaande tekst kan ik vertellen dat ik de afgelopen weken meerdere malen 'in Parijs ben geweest'. Eerst aarzelend met de metro erdoorheen gereden, later uitgestapt en in de buurt van het metrostation rondgelopen. Nu begin ik langzaam te ervaren wat de training met me doet; Ik word nieuwsgierig naar Parijs en zie steeds meer de schoonheid van álle facetten van de stad. Wat een ontdekking, wat een goeie ervaring, wat verrijkend...



1 opmerking:

KruidigMeisje zei

Wow, gaaf dat dat lukt! En dapper dat je elke keer die stap weer zet. En dan ook weer elke keer een stap verder komt.
Dat zijn goede berichten, ik voel me geinspireerd door jouw expeditie. Dank je.