maandag 5 januari 2015

het klopt!

Het nieuwe jaar is alweer een paar dagen oud. Het laatste stukje van het oude jaar en het eerste van het nieuwe jaar zijn voor mij een periode van terug- en vooruitdenken.

onze nieuwjaarswens...
Het schrijven van dit blog is iets waar ik regelmatig bij stilsta. De titel van het blog en de manier waarop ik graag schrijf zouden de indruk kunnen wekken dat mijn leven altijd rozengeur en manenschijn is. Toen ik las in het boek 'LEEF' van Laura Maaskant merkte ik hoe fijn het is om het complete verhaal te horen. Om ook te lezen over de andere kant van de (positieve) medaille. Dat er momenten zijn waarop alles niet zo 'vanzelf en automatisch positief' gaat. Momenten waarop twijfels en moeiten de kop opsteken. Nu kan ik jullie verklappen.... dat is bij mij ook vaak het geval!

uit 'wij gaan op berenjacht'

Niet voor niets schrijf ik een blog met de titel 'kom we gaan slingers ophangen'. Het is voor mij een reminder aan het feit dat dát mijn wens is. Om het leven te leven en alle facetten daarin te betrekken. Donker en licht hand in hand te laten lopen, ongeveer zoals op deze foto die ik maakte bij de IJssel. Niets te ontkennen maar wél te focussen op de mogelijkheden. En over die mogelijkheden... schrijf ik graag!


Ondertussen ontdek ik steeds vaker dat áchter mijn moeiten mijn 'pot met goud' staat. Maar om bij die pot met goud te komen 'kan ik er niet bovenover, kan ik er niet onderdoor maar moet ik er wel dwars doorheen'!

Ik wens je een prachtig, kloppend 2015!


2 opmerkingen:

Firma Fluitekruid zei

Jij ook! Mooi verhaal hé, 'Wij gaan op berenjacht...'Lees het vaak aan mijn neefjes voor. (Is je al opgevallen op het laatste plaatje dat alleen de baby niet bang is voor de beer?)

Dat boek van Laura Maaskant wil ik ook graag nog lezen, hij staat al een tijdje op mijn lijstje.

De naam van mijn blog vertelt hetzelfde als die van jou,ik wil ook graag elke dag het leven vieren en schrijf het liefst over dingen waar ik blij van word.
Maar afgelopen jaar kon ik er niet onderuit en moest ik wel schrijven over die andere kant van de medaille. Ja,soms kan je er niet boven over, en er ook niet onderdoor, en moet je er dwars doorheen!

izerina zei

Ik vraag me af of het vermogen om "slingers op te hangen"voor een groot deel genetisch is. Ik kom op dit moment mensen tegen,die alles grijs zien. En kan alleen luisteren. Het boek "leef"ga ik straks halen bij de bieb. Ben benieuwd.