dinsdag 4 februari 2014

nog een keer op verhaal komen

Al een aantal dagen heb ik me erop verheugd... ik ga m'n eigen sprookje schrijven! Ik maak kennis met op verhaal komen! De kinderen blijven over op school, ik ruim wat dingetjes op, maak een pot koffie en laat me lekker onderdompelen in wat komen gaat. Een werkboekje bij de hand met daarin de te volgen stappen om je eigen sprookje te schrijven en te illustreren.


Een verhaal ontvouwt zich wat ik zelf niet had kunnen bedenken. Op cruciale momenten trek ik een kaartje uit één van de bakjes en die kaartjes geven richting aan mijn fantasie. Opdracht is om de pen gewoon te laten gaan, niet kritisch te zijn, alles toe te laten...


Ziehier het voorblad van mijn sprookje. Laat ik nu voor de hoofdpersoon het kaartje 'een kind' hebben getrokken. Dat ikzelf dat kind ben maakt het een bijzonder verhaal. Twee uren lang heb ik zitten kleuren en schrijven. De ervaring 'dat ik dat in me heb' is ontzettend leuk maar leuker is nog... de laagjes die ik heb afgepeld. Allerlei delen van mij zijn aan het woord geweest. Het is bijna niet uit te leggen hoe bijzonder! Ik weet wat ik voor mijn verjaardag ga vragen... de doos met kaartjes en werkboekjes van 'op verhaal komen'!


Geen opmerkingen: