dinsdag 23 september 2014

meer kapers op de kust ;-)

Gisteren; Er waait een stevig windje en ik stap op de fiets. Ik weet een plek waar ik walnoten kan rapen en dit lijkt me een goed moment. Aangekomen zie ik al een auto staan en iemand, gebogen met een emmertje, de grond afspeuren. Even later arriveert een andere raper. Gelukkig waait het en hebben we allemaal iets te rapen. Bijzonder om te merken hoe verschillend mensen reageren op mederapers. Varierend van niet groeten tot de oogst delen ;-) Met één van de rapers raak ik aan de praat. Ik hoor over 6 personen die eerder die week raapten en daarbij ook het maisveld inliepen. Helaas voor hen had de boer dat in de gaten en arriveerde een politieauto. Alle 6 werden op de bon geslingerd a 60 euro per stuk (daar kun je heel wat walnoten voor kopen!)


Hier zie je een deeltje van mijn oogst... niet bijzonder zul je zeggen, ze moeten nog even uit hun bolsters, daar was ik nog niet aan toegekomen. Het bakje staat buiten in de zon. Als ik vanochtend de deur uitloop en m'n fiets wil pakken ben ik heel verbaasd. Deze bak was namelijk véél voller! Op 3 noten na zijn alle noten die niet meer in de dop zaten verdwenen... Ik krab eens achter mijn oren, hoe kan dit? Heeft iemand de noten weggepakt? Wie zou nu zoiets doen?

Dan valt mijn oog op een spoor van bolsters. En dan valt opeens het kwartje. Vanochtend zijn kraaien druk geweest in mijn tuin. Heel luxe stonden de noten voor het grijpen en... ik kan ze geen ongelijk geven ;-)

1 opmerking:

Anoniem zei

Ha ha ha, daar moet ik toch even om lachen! Ik was ook op de raapplek, er was weinig te vinden gisteren. Maar gelukkig hebben we nog aardig wat over van de oogst van vorig jaar!