donderdag 18 september 2014

tekenen is leuk!

Het tekenen heeft me, na het afgelopen weekend, niet losgelaten en wat heerlijk dat er in ons huis 2 vrijwilligsters rondlopen die niets liever doen dan met mij tekenen ;-) Ingewikkeld is het niet, nodig zijn potloden of stiften en een vel papier. Met jongste ga ik, zij en ik tegelijk, lijnen trekken, dwars over het papier en van hier naar daar totdat we stop zeggen. Dan bekijken we de tekening en mag jongste zeggen wat ze er in ziet


Een zwaan met een mensje op z'n rug en, hoe kan het ook anders, een danseres ;-) Ze tekent de omtrek en dan kleuren we haar vondsten samen in.

Met oudste teken ik iets anders; om de beurt een gesloten figuur. Je mag er omheen of in tekenen maar er niet dwars doorheen. Leuk om daarna onze ervaringen aan elkaar te vertellen, te kijken wat we hetzelfde en wat we juist heel verschillend doen.


Tekenen is gezellig, tekenen is superleuk!

1 opmerking:

Trudy zei

Leuke manier zeg, om zo samen bezig te zijn. Ik heb het kleuren ontdekt, ook heerlijk ontspannend! En voor een euro heb je al een kleurboek voor volwassenen bij de action!