maandag 8 september 2014

raap-zen

Ja hoor, ze zijn er weer! Rond Zutphen's meertje staan allemaal hazelaars en daaronder liggen... hazelnoten!


Wat is rapen toch heerlijk. Als ik eenmaal begin kan ik niet meer ophouden. Ik merk dat ik helemaal in het nu ben, ik vergeet tijd en plaats. Als ik opkijk op het moment dat m'n emmertje vol is ben ik verbaasd over de afstand die ik heb afgelegd. En oh, wat is het moeilijk om te stoppen met rapen als je nog steeds nootjes ziet liggen ;-)


Thuis zoek ik de hazelnoten met gaatjes eruit. Dat zijn er elke dag weer nieuwe want het wormpje wat in sommige noten zit werkt zich de komende dagen naar buiten. De hazelnoten liggen uitgespreid op een bollenbak, lekker in het zonnetje te drogen. De komende dagen zal ik af en toe een verloren uurtje op m'n hurken doorbrengen, ónder de hazelaars, helemaal ZEN ;-)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk en lekker! Vorig jaar raapte ik ze bij de Vrije School, die noten waren allemaal voorzien van een gaatje na verloop van tijd ... dus als je een tip hebt voor een goede plek (Bronsbergen?), graag!

Vlijtig Liesje zei

Mijn schoonvader is ook een fervent verzamelaar van deze nootjes!