zondag 7 juli 2013

bloemige kruidenboter en nog 2 weken

Vriendin met haar dochters zijn een dagje bij ons op bezoek. Het is mooi weer, de kinderen spelen lekker met elkaar en wij vermaken ons ook. Er is een open dag bij 'de Kaardebol' waar oudste haar schooltuintje heeft; daar gaan we even naar toe! We oogsten een courgette en een handvol peultjes en wandelen en spelen in de prachtige tuinen. Bij een glaasje drinken proef ik bijzondere kruidenboter op een toastje! Aan het mij bekende recept (roomboter, knoflook, peper, zout en wat groene kruiden) zijn 2 bloemen toegevoegd, wat leuk!

Van het feestje van oudste gisteren is een schaaltje kruidenboter overgebleven. Een mooie gelegenheid om deze kruidenboter zelf eens te maken. Met de bloemetjes van 5 lavendelbloemen en de bloemblaadjes van 2 goudsbloemen pimp ik de kruidenboter op. Dit recept onthoud ik zeker!


Na wat verkoelende uurtjes in ons plaatselijke meer weer de normale tijden naar bed. Hebben bij vriendin de kinderen al vakantie, hier moeten ze nog 2 weken...

1 opmerking:

Anoniem zei

Ziet er heerlijk uit! Lavendel en goudsbloem kan ook in de thee (de bloemetjes), ik ga de bloemen binnenkort drogen met dat doel. Mmmm!