woensdag 17 juli 2013

mooi en navulbaar

De kids krijgen bij voorkeur geen pakjes drinken mee naar school. Ik vul bekers en die gaan mee in de schooltas. En die bekers... dat is een terugkerende frustratie! We hebben er al heel wat versleten die in eerste instantie prima lijken te zijn maar na een tijdje tóch gaan lekken. En tja, als je steeds nieuwe plastic bekers moet kopen, hoe zit het dan met de milieuvriendelijkheid van zelf drinken meegeven?


In de stad lopen we opeens tegen deze flessen aan; ze lijken ons te roepen vanuit de etalage. Het zijn navulbare flessen met een prima filosofie (lees maar); je kunt overal je flesje vullen en met elkaar kunnen we op die manier iets doen aan het niet verder groeien van de 'plastic soep'. We zagen de fles al eens in iemands tas zitten, hoorden er positieve ervaringen over, verdiepten ons al eens in de aankoopprijs en... deden het vervolgens toch niet. 

Tot nu... er gaan 3 dezelfde flessen mee naar huis. Je kunt ze op 2 manieren gebruiken; alleen het dopje eraf schroeven of 1 etage lager en dan heb je een kopje. Ze zijn een paar keer meegeweest naar school en de berichten zijn positief; ze lekken niet en dat is de bedoeling!


En... stiekem vind ik ze ook nog heel erg mooi ;-)

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ze zijn prachtig!
En als je helemaal van het plastic af wilt dan heeft Green Jump hele mooie metalen flessen van Kleen Kanteen, die hebben wij ook en ze zijn super!

izerina zei

Wat goed,dat het BPA-vrij is. Als ik niet een stel roestvrij stalen flesjes had staan,viel ik hier voor.

Janne zei

Ik gebruik de Dopper al meer dan een jaar en idd bevalt prima!

Inenomdekas zei

Ik heb pas een bpa-vrije fles bij de duitse supermarkt gekocht. De jouwe is veel mooier hoor maar ik vind hem zo duur. De mijne hoeft niet mee in een schooltas of zo, de jouwe zal zeker beter zijn van kwaliteit.

http://inenomdekas.wordpress.com/2013/07/18/dagje-uit

Jente zei

Leuk om elke keer weer bij je te lezen en inspiratie op te doen. Zoveel herkenning en leuke tips!
We hebben de site bekeken en dochter zei gelijk: die komt op mijn verlanglijstje voor mijn verjaardag! En anders misschien voor 5/12.. gewoon even kopen is idd wel wat kostbaar..