woensdag 24 juli 2013

duckvondst

De ochtend begint met familieberaad. 

Agendapunt 1; wat eten we vanavond? Na de p-gerechten (pizza, patat en pannenkoeken) komen de meer bespreekbare gerechten voorbij. Het wordt 'roti' en laat ik daarvoor nou alles in huis hebben. Alleen de zoetzuur mist ;-( die moeten we nog even kopen.

Agendapunt 2; er moeten klusjes gebeuren. Een ritje langs de stort want in onze tuin liggen nog autobanden (daarin probeerde ik ooit aardappels te verbouwen, mislukte helaas), het chemisch afval dan ook maar gelijk. En dan zijn we zo dichtbij een dorpje dat we daar onze boodschappen doen. Voor het optimale vakantiegevoel; boodschappen doen waar je dat anders nooit doet ;-)


De terugweg voert ons langs de kringloopwinkel. Als echte Dagobert Duck's lopen we door de winkel en ik weet niet of het Dagobert z'n goedkeuring weg zou kunnen dragen maar... we vinden in een doos allemaal Donald Ducks voor 10 cent per stuk. Moeder ziet mogelijkheden; 'goed idee jongens, we nemen de Duckjes mee en zeggen ons abonnement op de Donald Duck op'.  Maar goed, moeders zeggen wel vaker vreemde dingen; 'nee mama, tuurlijk zeggen we ons abonnement niet op, deze nemen we mee voor de vakántie!' Oja, natuurlijk...

Thuisgekomen wordt een doos bij de supermarkt gehaald want voorwaarde is wel dat ik de Donald Ducks niet overal in het huis ga tegenkomen. De doos is wat groot en krijgt een tussenschot, het is leuk om naar die bedrijvigheid te kijken. Er wordt gelezen, geordend, bekeken, en gefabriceerd. 


Dé ultieme uitdaging in de vakantie is voor mij; hoe beperk ik het aantal uren beeldscherm (want oei, wat hebben die schermen grote aantrekkingskracht) en dan is een actie als deze een heel plezierige! 

En nu... snel zelf achter de computer vandaan ;-)





2 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk die Duckies! Ik las laatst ergens (volgens mij in de Genoeg) dat een moeder elke week een kringloopduckie aan de kinderen gaf (die deed ze zelf door de brievenbus!) zodat ze geen duur abonnement meer hoefden te nemen. Ik vond het een geweldig idee!

Sandra zei

Hé wat leuk die Duckies. Zou ook wat zijn voor onze kinderen. Ik ga eens zien of ik die ergens tweedehands op de kop kan tikken.