maandag 11 november 2013

de boekjes gaan naar en van deze tijd

Vandaag ga ik de 'positief denken' boekjes weggeven, even goochelen met briefjes en daar rollen de volgende personen uit; Het boekje over 'omdenken' gaat naar Anne-Marie en het boekje ; van wens naar werkelijkheid gaat naar Mirjam. Mailen jullie me even jullie adresgegevens? Dan stuur ik jullie je boekje toe. 



Oudste maakt een werkstuk over Thailand. En als je over Thailand op zoek gaat naar informatie kom je het Boeddhisme tegen. Super interessant vindt ze dat! Terwijl oudste druk is met typen tekent jongste Boeddha onder de boom, net als in het verhaal. Ik vind de tekening prachtig geworden, de woorden 'vrede' en 'vrijhijt' (in het denkwolkje). Ik besluit de tekening in te lijsten! Als jongste binnenkomt van buitenspelen is ze blij verrast maar ook een beetje teleurgesteld; 'mama, je hebt de tent met de blikjes cola er afgeknipt!' En dan zie ik wat ze bedoelt; naast de boom staat een tent met blikjes cola. Het is een Boeddha van deze tijd ;-)



Na een reactie van mevrouw Pardoes doe ik snel de 'cola reconstructie'. Afgeknipt was het al maar het oud papier omkeren en een beetje plakken doet wonderen... Dat overkomt zelfs Rembrandt wel eens ;-)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hopelijk is de cola er niet echt afgeknipt en kun je er een ruimer lijstje omheen doen!

Mirjam zei

Mooi ook, met de tekst "Simplify your life" er zo achter!

Vlijtig Liesje zei

Wat leuk dat ze zo enthousiast bezig zijn met dat werkstuk! Met name mijn zonen hebben meestal weinig zin in werkstukken...

Mirjam zei

Boekje is al binnen, dankjewel! :)