dinsdag 26 november 2013

een klusje per dag

Opgelost! Na een hoop gepuzzel blijkt het verkleinen van foto's in m'n vroegste blogjes de oplossing te zijn. M'n fotoruimte was opgebruikt en met deze oplossing kan ik weer eventjes vooruit ;-) Ik vermaak me vandaag achter de naaimachine. Regelmatig vind ik van één van onze pittenzakkruiken de kersenpitjes in de slaapkamers. Die pittenzak ga ik vandaag repareren met een lekker ouderwets gordijnstofje. De pittenzak openknippen, lapje knippen, zigzaggen, naaien, vullen en klaar is de nieuwe kruik. Terwijl ik bezig ben spelen de kids met de pitjes 'zijn die kersen echt allemaal door iemand opgegeten?'  Best de moeite waard om pitjes te verzamelen voor dit doel, al heb je er wel héél veel van nodig.



Dan volgt de dekbedhoes van zoon, gekocht in een winkel waar aan de dekbedhoezen geen instopstroken zitten, dat waren we bij de aanschaf even vergeten... Vanochtend kwam het verzoek; 'mama, wil je een instopstrook maken aan dit dekbed?' Vanavond ligt het dekbed, lekker ingestopt, op zoon te wachten;



Waar die oude gordijnen al niet goed voor zijn ;-)
Van 'een kastje per dag' ga ik nu naar 'een naaiklusje per dag', best leuk!

2 opmerkingen:

Jente zei

Goed bezig!

En nu je het zegt.. ik moet ook nog steeds instopstroken maken aan onze dekbedhoezen. Vooral in de winter valt het zo op :-) Moet de machine morgen ook maar snel op tafel zetten...

Het lieve leven... zei

Dat werkt idd en geeft zo n voldaan gevoel. Ik kan dat ook wel gaan doen! Groetjes petra