dinsdag 5 november 2013

dé favoriete recepten!

Tja, en als ik dan eenmaal begin op te ruimen dan komt van het één het ander... Er zit schot in het ordenen van onze foto's en documenten. Alle kinderen een eigen map voor foto's en werkstukken, een gezinsmap, een map voor blogfoto's, voor de boomgaard en zo zijn er nog een paar. Wat heerlijk om alles geordend te zien worden. En wat vooral heerlijk is is het gevoel dat ik de baas ben over mijn foto's en niet andersom ;-) Vanaf nu gaat alles wat ik opsla gelijk in de juiste map! Mijn digitale 'kast' is er ééntje waar ik een week zeker mee zoet zal zijn...

nog even een foto en dan gaat ie... weg!

Want ik heb er nog een klusje bij verzonnen; mijn kookboek valt uit elkaar! Het is een dummy, aangeschaft toen manlief en ik elkaar net kenden. Gedurende 16 jaren schreven en plakten we er onze favoriete gerechten in. Een groot deel van het boek wordt niet meer gebruikt sinds manlief vegetarier werd en het boek heeft allemaal losse bladzijden. Al een tijd ligt er een nieuwe dummy klaar en verzamel ik de moed om al onze favorieten over te schrijven... maar wat te doen met de opgeplakte recepten? Ook allemaal overschrijven? Bij het kopje 'bakken' vind ik nog een recept van mijn oma... wat een bekend handschrift nog voor mij (die ga ik eens maken, ik heb ook nog het oude wafelijzer van opa)


En dan doe ik een superontdekking! Het heeft zo moeten zijn dat ik nooit begonnen ben met het overschrijven van al die recepten... Want; ik blog! Van een groot deel van onze favorieten heb ik het recept in een blogje geschreven mét een lekkere foto van het gerecht erbij. Joepie! Ik kopieer de recepten mét foto naar een te printen bestand en zet de printer aan. Een ringband vind ik nog op zolder en daar rollen mijn recepten uit de printer, gaatjes erin en mijn kookboek is klaar! Van de recepten die wel favoriet zijn maar waar ik nog niet over blogde kunnen jullie binnenkort een blogje verwachten ;-)

3 opmerkingen:

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Christel zei

JIJ gefeliciteerd met je superontdekking én je slimme favo-kookboek enne....WIJ wachten met hartjes die vol verwachting kloppen...want je hebt al zóveel heerlijke recepten met ons gedeeld en nu beloof je ons er nóg meer!!! Joepie!

Franca zei

Heerlijk he.
Ik ben ook de trotse bezitter van een ik blog kookboekje!