woensdag 13 november 2013

schoenenvondst

Jongste is naar dansles, oudste en ik lopen een klein uurtje door de kringloopwinkel. Bij de ingang staat altijd een doos met rommeltjes, daaruit mag iedere klant één ding gratis meenemen. We grabbelen altijd even en ik vind deze keer allemaal schoentjes, ze horen bij een pop denk ik maar die is niet te vinden. Met een flinke hand vol schoentjes loop ik naar de toonbank; deze schoentjes horen bij elkaar? Ja hoor, neem maar mee ;-) Mijn dag is goed en dan moet m'n kringlooprondje nog beginnen...


Thuis vind ik een klein doosje in de kadootjeskast. Het is een doosje van een juwelier, bewaard om eens iets in te verpakken, die komt nu goed van pas. Ik heb bedacht dat ik iemand blij ga maken met deze schoentjes en dat is onze schoenmaker. Regelmatig doet hij een kleine reparatie en hoef ik niet te betalen. Op de kassa in de zaak zag ik eens kleine schoentjes staan, daar passen deze schoentjes prachtig bij! 


Over mijn schouders kijkt jongste mee, tuurlijk mogen die schoentjes naar de schoenmaker, daar krijg ik toch altijd een snoepje? Maar mag ik nog héééél eventjes met de schoentjes spelen? Zo gezegd zo gedaan en dan maken we deze geweldige foto's! Wat is dat een gek gezicht zeg ;-)




Ik denk dat we de schoentjes toch nog een tijdje houden voordat we ze weggeven...

3 opmerkingen:

Trudy zei

Nou, ik zie ze vanzelf op de kassa bij de schoenmaker verschijnen. Ik ben namelijk ook vaste klant daar. Zulke lieve mensen, ze werken keihard en nog is het hen nooit te gek om eens iets gratis te repareren!

Mirjam zei

GE-WEL-DIG!! Vooral die laatste foto's, zo leuk! Zou je daar geen broches voor kunnen maken, van een paar van die schoentjes? Lijkt me superleuk!

Anoniem zei

gewéldig!

Zo te zien zijn dat schoentjes voor BratZ poppen. Een soort barbie achtige popjes die een tijd erg populair zijn geweest.