donderdag 25 oktober 2012

Fideel heel fideel... en de wet van het geven

Met Sinterklaastijd voor de deur loop ik regelmatig tweedehandswinkeltjes binnen. Een leuk winkeltje in het centrum van de stad (naast de prachtige bibliotheek!) is Fideel! Regelmatig gaan spullen die bij mij thuis alleen maar ruimte innemen zonder nog gebruikt te worden richting dit winkelje. Tijdens het neuzen tussen de spulletjes heb ik vaak een gezellig gesprek met de eigenaar. De sfeer in het winkeltje is plezierig wat maakt dat het druk wordt bezocht. Vandaag vind ik 2 boekjes die me inspireren, de linker van Ervin Laszlo ligt al op mijn nachtkastje, ik heb het nog niet gelezen maar door de enthousiaste reactie van manlief (die het wel las), denk ik het wel een keer weg te kunnen geven. Het andere boekje is van Deepak Chopra. Ik weet niet of ik er veel nieuws in zal lezen (veel dingen herkende ik uit het boekje over 'omdenken' waar ik vandeweek over schreef) maar het onderwerp fascineert mij dus hij mag toch met me mee.

Stichting Fideel, Brocante voor Goede Doelen
En zoals dat een heel enkele keer vaker gebeurt... al pratend over dingen die het leven interessant maken voelt mijn hand in mijn tas en die merkt... dat ik mijn portemonnee niet bij me heb! Maar Fideel doet zijn naam eer aan; mijn voorstel de boekjes even achter te houden wordt omgekeerd in een gebaar; ik mag de boekjes deze keer meenemen... geweldig...





Thuis lees ik in het boekje van Chopra deze heel toepasselijke tekst;
Het gaat over  'de wet van het geven';

Het universum functioneert door middel van dynamische uitwisseling... 
geven en ontvangen zijn verschillende aspecten 
van de stroom van energie door het universum. 
En in onze bereidheid datgene te geven wat we zelf willen hebben, 
zorgen we ervoor dat de overdaad van het universum 
door ons leven blijft circuleren. 


1 opmerking:

Trudy zei

Mooi zeg! Ik geloof ook werkelijk dat het zo is. Hoe vaak wij het al niet mochten beleven dat iets maar zo "toevallig" op ons pad kwam...