dinsdag 18 september 2012

yes! walnoten! en de Zutphense Stadsboomgaard

Gisteren raapten we de eerste kastanjes bij ons in de buurt. Een nieuwsgierige (of ongeduldige?) blik op de walnoten had mij al verteld dat het niet lang meer zou duren. Ik zag barsten in sommige schillen... Vandaag kan ik het niet laten, ik fiets langs dé boom en zowaar; daar ligt een heuse walnoot op de grond! Als ik manlief daar een foto van stuur krijg ik felicitaties retour. Slingers ophangen voor een walnoot? Ik ben er toe in staat...



Na het lopen van mijn rondje heb ik een handje vol. Het oogstseizoen voor de walnoten is geopend! Thuisgekomen zoek ik een geschikt schaaltje om mijn buit te tonen. Het zijn er dan niet veel maar het voelt wel heel rijk. Ze mogen op het schoteltje van het kinderserviesje; een bord vol walnoten, laat de herfststormen maar komen!


Wil ik nog iets leuks vertellen; Mijn maatje van 'Pluk de Stad, Zutphen op je bord', is druk bezig met het Zutphens Bongerdspad. Deze oude stadsboomgaard is het waard om weer in oude glorie hersteld te worden. Komende zondag staan we met onze Pluk de Stad kraam op de Dag van de Duurzaamheid bij de Kaardebol in Zutphen. Zij dingt, met het Stadsboomgaardplan, mee naar de Zutphense Toekomstprijs! Wil je er meer over lezen neem dan eens een kijkje op de website!
http://stadsboomgaardzutphen.webklik.nl/page/oude-stadsboomgaard-zutphen




Geen opmerkingen: