zondag 30 december 2012

knoflookolijven en een goede jaarwisseling!

Jaren geleden kocht ik vaak knoflookolijven bij een bazaar. De eigenaresse maakte die knoflookolijven zelf en ze waren altijd verrukkelijk! Toen de knoflookolijven een keer op waren vertelde ze me hoe je ze zelf zo lekker kunt maken. Helemaal niet moeilijk, zo is dat vaker met dingen die heel smakelijk zijn! Ik kocht de olijven dan in blik bij haar en maakte er zelf knoflookolijven van. Voor oudjaarsavond heb ik o.a knoflookolijven bedacht. Dan is het verstandig om ze 2 dagen tevoren al te maken want dan trekt de smaak er lekker in. 

Koop een blik groene olijven zonder pit. Giet daarvan de helft van het vocht weg. De olijven gaan met het vocht wat nog over is in een schaal. Voeg daaraan olijfolie toe, ongeveer zoveel als het vocht wat je weg hebt gedaan. Doe een theelepeltje sambal, een eetlepel oregano en 3 (of meer) geperste tenen knoflook bij de olijven. Roer dit alles elke keer als je de schaal ziet staan even om en tadaa... verrukkelijk! Ik weet niet of ik de komende dagen toe ga komen aan een blogje. Zo niet; dan alvast een hele goede jaarwisseling voor jullie allemaal!


Geen opmerkingen: