zondag 23 december 2012

tonijnsalade met kiemen en zelf wasmiddel maken

Buiten is het regenachtig, binnen kokkerellen en rommelen we wat... Bij de lunch maakte zoon deze tonijnsalade; supergemakkelijk en superlekker! In een kom doe je een blikje tonijn (afgegoten), daaraan voeg je toe een klein uitje in kleine stukjes gesneden, 2 dessertlepels mayonaise, 1 dessertlepel yoghurt, wat peper en wat zout. Smaakt lekker op de boterham, helemaal met de rucolakiemen die nu klaar zijn voor consumptie (de volgende zaden staan alweer te wellen in water)



Een tijd geleden kreeg ik van iemand een heleboel gastenzeepjes. Ze lagen al een tijd bij de wasmiddelen te wachten. Het eigengemaakte wasmiddel wat ik eerder maakte (de beschrijving vind je hier) was ondertussen op. Vandaag besloot ik een nieuwe en nu dubbele voorraad te maken. Een deel van de sunlightzeep in het 'recept' heb ik vervangen door gastenzeepjes, dat werkte prima!


Hier zie je de nieuwe voorraad vloeibaar wasmiddel; nu het afgekoeld is blijft de lepel er rechtop instaan. Met 5 liter kan ik weer een tijd vooruit! De 20 eurocent per 2,5 liter zoals omschreven staat in het recept is door het gebruik van de gastenzeepjes nóg minder geworden; tel uit je voordeel ;-)


2 opmerkingen:

crochetcookingandmore zei

Is dit wél goed voor je wasmachine??

kom we gaan slingers ophangen zei

Ik denk dat dit wasmiddel prima is! Met soda kun je normaal gesproken je wasmachine goed schoon maken en sunlight zeep lijkt me zacht. Af en toe voeg ik een fles azijn toe aan mijn wasgoed, een goedkope ontkalker ;-)