zondag 16 december 2012

kom, we gaan pompoenen verbouwen!

Gisteren hebben we met de beheerder van een Zutphens volkstuincomplex de tuintjes bekeken die vrij zijn of zeer waarschijnlijk vrij komen het komende jaar. Ik viel als een blok voor een driehoekig tuintje van 60 m2. Over een aantal weken is duidelijk of wij in dat tuintje kunnen beginnen met tuinieren! 60m2 is natuurlijk niet veel maar de overgang van niets naar 60 is wél veel! Daarbij wil oudste heel graag weer een schooltuintje volgend jaar en dubt zoon nog of hij ook een schooltuintje wil. Mijn overweging voor een kleine volkstuin is ook dat, op het moment van oogsten, er ook overal in de stad geraapt en geplukt kan worden (zie www.plukdestad.nl) en het maken van sappen en jammen is dan ook best bewerkelijk. Hoe concreter het wordt hoe meer ik  me begin te verheugen op een eigen moestuin!


En zo liep ik langs mijn drogende pompoenpitten op zolder... Veel te veel om in één tuin te verbouwen en er komen er nog meer want de pompoenen zijn nog niet op. Zojuist heb ik alvast 6 zakjes gevuld met pompoenpitten. In de zadenzakjes die je in de winkel kunt kopen zitten er vaak zo'n 10. In deze zakjes zitten er 20! Ik wil ze graag weggeven aan lezers van mijn blog die het leuk zouden vinden pompoenen te verbouwen. Het is een makkelijke plant, hij heeft alleen wat ruimte nodig. Wil je een zakje ontvangen? Laat het even weten, dan stuur ik je een zakje toe.

Let op... in het verleden behaalde resultaten bieden géén garantie voor de toekomst ;-)

10 opmerkingen:

Nonnymouse zei

Ow leuk zeg! Ik wens je veel plezier in je moestuin.

Lief van je om pompoenzaden aan te bieden. Ik heb er zelf genoeg, maar je kunt er vast iemand blij mee maken. :-)

Trudy zei

Oh ja lijkt me leuk... ik heb achterin de tuin een rondje waar ze perfect zouden kunnen groeien. Ik stuur je een mailtje, goed?

sjouke zei

Ik zou graag een zakje ontvangen! Vorig jaar begonnen met een postzegel moesttuintje.

Bloem zei

Ben geen pompoener maar heb jij belang bij een tv-doos voor je Hundertwasser project? De doos gaat weg en ik moest ineens aan jou denken. Vandaar.

Annemarie zei

Oh, dat zou ik wel heel leuk vinden, zo'n zakje! Wij hebben nu een paar bakken in de tuin, eigenlijk gewoon stukjes afgebakend met planken, en daarnaast nog één wat groter stuk. Ik had het plan om daar pompoenen te zetten, daar hebben ze de ruimte!

Gewoon Greet zei

Leuk dat je een volkstuintje gaat hebben volgend jaar!
Fijn die actie met pompoenpitten! maar
ik heb er zelf een heleboel te drogen
liggen...er zullen vast wel andere mensen gelukkig zijn met je aanbod...Goed idee trouwens!
heel veel liefs en fijne avond nog

janneke zei

Ik zal voor je duimen dat het driehoekje van jou mag worden. Leuk!

Is dit weer op het complex richting stad?

Liesbeth zei

Moest je nog een zakje over hebben,graag...

Geef maar een seintje dan stuur ik mijn adres!

Groetjes

anjaw zei

Wat een ontzettendl leuk blog is dit, heb het vannacht om 4 uur ontdekt en ben nog steeds aan het lezen. En zo herkenbaar, ik geniet er iedere minuut van.

Chris zei

Wat leuk zeg. Genieten in je eigen tuin terwijl de pompoenen aan het groeien zijn, geniet ervan!