maandag 3 juni 2013

Voor paal staan maar dan anders ;-)

Al een tijdje zit deze Loesje tekst voorin de map van onze Buurtbongerd. De secretaris (dat klinkt gewichtig; lees buurvrouw ;-) bracht het velletje voor me mee toen we gingen vergaderen over de toen nog aan te planten boomgaard. Onder andere een informatiebord bij de ingang van de boomgaard stond (en staat) op de agenda. De boomgaard is aangelegd; een informatiebord staat op de 'to-do-lijst'...


En daar moest ik aan denken toen we gisteren thuiskwamen en ik deze brief op 'de' lantaarnpaal zag. Eigenlijk neemt deze paal nu de functie van 'mededelingenbord' op zich! Hij staat op een cruciale, veel bekeken plek. Het tijdstip (te lezen aan de achterkant) knopen we in onze oren. Als het een beetje kan zijn we er vanavond bij!

En aangezien iedere straat lantaarnpalen heeft is het niet moeilijk om een mededelingenbord te beginnen.



De foto die je nu ziet maakte ik eerder deze week. Op plaatsen in mijn tuin komen plantjes op die ik daar niet hoef of wil. Soms verplaats ik ze naar een betere plek, of... ik zet ze bij de lantaarnpaal. Vandeweek stond er een potje met citroenmelisse, vrouwenmantel en een stek van de Japanse Wijnbes. Lang stond het er niet en wat leuk... om dan dit berichtje aan te treffen ;-)

Zo krijgt 'voor paal staan' een heel andere betekenis; en dat... is goed nieuws!


1 opmerking:

De Verdubbeldame zei

Wat leuk, zo'n krabbeltje erbij!