zaterdag 7 december 2013

Dag Sinterklaasje, daaag... en muesli-repen bakken

Zaterdagochtend; opruimochtend! En vandaag geldt dat helemaal. Ik wil heel graag dat alle gekregen spulletjes een plekje krijgen. Jongste zegt; leuk hoor dat Sinterklaas altijd spullen geeft waar je iets mee kúnt. Sinterklaas houdt zeker ook niet zo van televisie kijken en computeren (zoals mama, denk ik er dan achteraan ;-) We zoeken alle Sintspullen, knutsels, cd's, filmpjes en verkleedkleren bij elkaar. Wat hebben we de afgelopen jaren veel spulletjes verzameld. Terwijl ik alles opruim en bij elkaar in een tas doe voel ik een steekje nostalgie. 'Dag Sinterklaasje en dag Zwarte Piet' wordt dit jaar voor ons heel letterlijk...


Volgend jaar zal het Sinterklaas vieren anders zijn. In de zomer zal manlief, net als destijds met de oudste twee, met jongste een ijsje gaan eten in de stad. Als ze dan terug komen fietsen weten we dat zij het geheim ook weet. Kleine kinderen worden groot en ach, dat geeft weer nieuwe mogelijkheden!

Maar nu... gaan we eerst iets bakken uit het gekregen kinderbakboek. We zoeken bij de recepten waar 'gemakkelijk' bij staat en bakken muesli-repen. Zojuist hebben we een stukje geproefd; dit is superlekker! Om mee te nemen naar school zegt jongste en dat hoor ik graag! 


je hebt nodig;
175 gr boter
175 gr lichtbruine basterdsuiker
4 el golden syrup (ik gebruikte 3 el agavesiroop)
350 gr havermout
50 gr cornflakes

oven voorverwarmen op 160 graden,
in een pan de boter laten smelten met suiker en stroop,
als alles goed opgelost is;
havermout en cornflakes er goed door roeren,
in een bakblik doen, goed aandrukken.
25 minuten in de oven.
na 10 minuten stukken snijden
uit het blik halen als het is afgekoeld.

Geen opmerkingen: