zaterdag 5 januari 2013

Down Under Cake

De afgelopen dagen heeft zoonlief een vriendje te logeren. Bijzonder hoe dat soms werkt; er is een kind meer in ons huis maar het voelt alsof er een kind minder is ;-). De beide jongens spelen de sterren van de hemel en trekken samen op. Als je geen broer hebt is het leuk als er eens een 'broerachtig persoon', helemaal voor jou alleen, in huis is! Ook de meiden vermaken zich prima. Er is een lijntje minder om je mee bezig te houden en dat is heel overzichtelijk! 

Vriendje van zoonlief is een aantal jaren geleden van Down Under naar Nederland gekomen. Dat bracht mij op het idee weer eens 'Australische cake' te bakken. Wat er precies Australisch aan is durf ik niet te zeggen, ik vond het recept van de cake destijds hier en vond de cake verrukkelijk! Het is denk ik de combi van kokos, stroop (vandaar het donkere korstje) en rozijntjes. Ik gebruikte 2/3 van de harde boter uit het recept dus 135 gram vloeibare boter (ipv 200 gram). Gebakken op een lage bakplaat is de cake heel snel klaar.


Vanochtend keken de meiden naar de 'cupcakecup' op tv. Vandaag zal de oven daarom nog eens snorren. Van Sinterklaas kreeg ik een verpakking om chocoladecupcakes met frambozentopping te maken. Dat gaan we straks maar eens uitproberen.

5 opmerkingen:

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei

Wat fijn voor zoon dat hij een vriendje te spelen heeft!
Die cake ziet er goed uit hoor.

Groet,Marga

sundance zei

Heerlijk cake Erna! Was verrukkelijk!

James zei

Heerljik Erna! Bedankt voor het recept!

Trudy zei

Klinkt gezellig allemaal! En wat leuk toch dat die cup-cake wedstrijd zoveel losmaakt bij meisjes in Nederland! Bak se hoor!!