maandag 7 januari 2013

kalm blijven en doorgaan, ontvangen en knippen

In de bijlage van Trouw van afgelopen zaterdag zag ik deze afbeelding. Tijdens de lente van 1939, in de aanloop naar de Tweede Wereldoorlog, bracht de Britse regering een aantal propagandaposters uit. Hun doel: het volk geruststellen in deze donkere tijden. De poster is nooit verspreid maar werd in 2000 teruggevonden in een doos. Sindsdien is deze 'keep calm' poster in verschillende varianten verschenen (kijk maar eens hier). Ik knipte een klein variantje van de poster uit en stopte die, geplastificeerd in mijn (nieuwe, want vandaag van manlief gekregen) portemonnee. Mocht ik het eens vergeten dan heb ik dit goede advies in ieder geval op zak ;-)


Wat ik vandaag ook kreeg; deze heerlijke Zutphense (!) kiwi's. Wat extra vitamientjes in tijden van een griepepidemie... mooi met steeltjes!


Vandaag was het voor 2 personen  in ons gezin tijd voor de kapper, de thuiskapper! Heerlijk relaxed zo! Moet je even wachten dan rommel je nog even verder, ben je aan de beurt dan wordt ondertussen de tafel gedekt. Vriendinnetje huppelt om je heen en dan word je ook nog eens heel mooi! Ken je dat, dat als je bij de kapper zit je je haar eigenlijk nog best leuk vindt? Dat had ik plaatsvervangend voor jongste, kijk eens wat een beauty met die 2 klemmen in haar haar. Maar... ik moet toegeven, nu is ze ook prachtig! Met ingevlochten haar is ze opeens weer een stukje groter gegroeid


1 opmerking:

Trudy zei

Heel herkenbaar die foto zo. Ik ben nl. ook zo´n thuiskapster... Mooie blonde haren zeg!