donderdag 10 januari 2013

lichtpuntjes...

Het voelt vandaag heel dubbel om te bloggen over 'slingers ophangen'. Iemand die me lief is heeft verdriet en dat gaat me aan het hart! Wat gebeuren er ook heftige en verdrietige dingen in een mensenleven.  Dingen die grote impact hebben en vragen om bezinning. Ik ben diep onder de indruk als ik hoor van mogelijkheden die in dat moeilijke ook voorbij komen, mogelijkheden die worden ingevuld. In het onvermijdelijke zitten ook weer lichtpuntjes, wat een troostende gedachte!

Kiezen voor het positieve is niet het negatieve uit de weg gaan... nee, het is accepteren dat het naast elkaar bestaat. Hoe verdrietig ook...


Ik plaats een foto van een spreuk uit ons kleinste kamertje. Die hoort helemaal bij vandaag!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Je zegt het mooi Erna! Vreugde en verdriet bestaan altijd naast elkaar en lopen soms zelfs in elkaar over. Het is fijn als je er voor iemand kan zijn die dat nodig heeft, al kun je het niet oplossen wat er speelt. Een arm om iemand heen, een kaarsje, een lieve gedachte; het helpt allemaal! En even pas op de plaats maken als je bij iemand bent die je nodig heeft, dat vind ik het allerfijnste om te doen. In rust er voor iemand zijn.
Dank voor de mooie Loesje spreuk!

Gewoon Greet zei

Wat een mooie spreuk!
Wat kan er toch veel verdriet zijn!
En je kan soms toch zo weinig doen,
er alleen al zijn voor iemand kan
toch het verschil maken denk ik soms.
liefs

kristel zei

Vreugde en verdriet zijn 2 kanten van dezelfde medaille. ...

janneke zei

Je vertelt het sterk! Heel mooi.
Maar jij heel veel sterkte want dit moet je wel heel erg raken!
knuffel van je buufje