woensdag 16 januari 2013

winterpret, vogelpret en ludiek omdenken

Wie staat daar in de sneeuw? Het is onze trouwe vierwieler! Zo te zien heeft hij het wel naar z'n zin zo in z'n witte winterjas. De kinderen zijn vandaag vrij, de leraren hebben een studiedag! Dat komt goed uit zo met die sneeuw! 

 

In de berm langs een fietspad zie ik deze grote pompoen liggen... het is een sterrenrestaurant voor vogeltjes, al zijn die natuurlijk allemaal gevlogen als ik van m'n fiets stap om een foto te maken. Leuk idee!



Wat staat er op dat briefje?


Dichterbij gekomen zie ik deze tekst staan... wat zal degene die het briefje heeft opgehangen zich gefrustreerd voelen. Ik zit te denken... misschien had het woordje 'NIET' grootgedrukt moeten zijn in plaats van FIETS. Als ik er nog wat langer bij stil sta denk ik; wat nou als je zou schrijven wat je WEL wilt in plaats van wat je NIET wilt, iets als; Heel graag houden we deze muur netjes, wilt u uw fiets ergens anders plaatsen? Maar eigenlijk verwacht ik niet dat het veel zal helpen. Iets ludieks dan... in mijn leeslijst zie je de blog 'straatjutten'. Vaak wordt met een ludieke actie de aandacht op een leuke manier getrokken. Ik zie het wel voor me; Op de muur een aankondiging van een niet bestaande fietsenwinkel en een pijl naar beneden; Deze fietsen zijn te koop, nu slechts 25 euro! Voor meer informatie bel 06-... Zou jij het aandurven je fiets daar dan neer te zetten? Staat er vervolgens wel een fiets... die krijgt dan een labeltje aan het stuur met een vriendelijke uitleg. Wie dát dan moet doen, daar gaan we daarna weer over nadenken ;-)


Geen opmerkingen: