woensdag 30 januari 2013

pompoensoep uit de hooikist en warme sokken!

Vandaag eten we restjes... spinazietaart, macaroni met kaas, samen net te weinig voor een maaltijd voor vijf. Daarom slacht ik een pompoen, altijd handig om een maaltijd mee af te maken, afbakbroodje erbij en klaar zijn we.

De pompoensoep kookt even op het gas en gaat dan in de hooikist om verder te garen. Die zien we in de loop van de dag wel weer...


De pompoenzaden was ik, die gaan naar de zolder om te drogen. Op de zolder is ondertussen weer ruimte, er liggen alleen nog pompoenen en veel zaden van van alles. De goudrenetten heb ik vorige week allemaal geschild en in stukjes ingevroren. Ze konden niet nóg langer bewaard worden, nou ja, eind januari is al mooi! Als je de stukjes verwerkt in een taart of appelflappen dan is het geen probleem dat ze ingevroren zijn geweest (is onze ervaring).


Ondertussen is er ook weer een sokkenpaar klaar... Het is een maatje 36/37 geworden. En... ze zijn te koop. Mocht je interesse hebben, mail dan even.




1 opmerking:

Trudy zei

Hé wat grappig, ik schreef net dat de hooikist bij mij vandaag ook weer tevoorschijn kwam.. Makkelijk hè, zo'n ding!