woensdag 9 januari 2013

tulpenvaasjes, fruittesten en puddingvormen

Ik heb een tulpenvaasjestic. Je kent ze wel; een vaasje met meerdere openingen. De eerste vond ik in Amsterdam bij het grof vuil, de tweede kocht ik in een kringloopwinkel om de madeliefjes in te stoppen die oudste toen voor mij plukte. Ik ontdekte hoe mooi die kleine bloemetjes stonden in zo'n vaasje zelfs al had je maar 1 bloemetje. Grappig is ook dat mijn kinderen het allemaal erg leuk vinden om zelf de bloemetjes in de vaas te zetten. Als ik nu een kringloopwinkel of rommelmarkt bezoek is mijn eerste loopje altijd naar de bloempotten en vazen en heel soms vind ik er weer één...


Laatst kocht ik deze voor iemand die wel een hart onder de riem kan gebruiken. Van een heleboel kinderen kwam er een bloem in, geplukt uit de tuin, langs de weg of gekocht in de winkel.


Vandeweek stond ik met een fruittest in mijn handen. Je kent die misschien wel; een schaal met gaatjes waar je fruit in kunt wassen. Tja... ik heb al een fruittest maar deze was zo leuk... een volgende verzameltic is geboren vrees ik (als het niet erger wordt dan dit dan doe ik het ervoor ;-) En dan heb ik het nog niet gehad over oude puddingvormen...




3 opmerkingen:

Trudy zei

Leuk als je een beetje gericht kan zoeken bij de kringloop. Ook helemaal mijn ding!!

Anoniem zei

die hartvorm heb ik voor mijn vader gekocht en staan op zijn graf eerst met bloemetjes en nu ook nog met kerstballetjes erin strak weer met andere bloemetjes
groetjes tineke

noofs zei

Ik ken ze deze vazen. Ze zijn heel leuk en ik kan me voorstellen dat je ze verzamelt :-)