dinsdag 5 april 2016

leuk!

Al ruim 2 jaren zijn ik en mijn bloemetje onafscheidelijk. Ik heb er al heel wat versleten want een bloemetje in mijn haar is voor mij als tandenpoetsen; geen dag zonder ;-) Mijn bloemetje is een terugkerend onderwerp van gesprek. Waar koop je die bloemetjes, moet je 'm elke dag water geven, dat soort dingen. Ik heb zelfs een 'zwaaicontact' met een jonge moeder omdat we allebei een bloemetje in ons haar hebben. De eerste keer zwaaiden we wijzend naar ons bloemetje. Ik weet niet wie ze is maar vind het zwaaien wel erg grappig.


Vanmiddag, bij het verlaten van de supermarkt stapt een, mij onbekende, mevrouw op haar fiets en roept naar mij; 'Leuk, dat bloemetje in je haar!' Ik stap op m'n fiets en blijf erover nadenken. Zo'n onverwacht aardige opmerking van een mij onbekende mevrouw. Voor mij is het weer een bewijs; Aardig zijn kost helemaal niets maar heeft enorm veel impact. Het feit alleen al dat ik er nog een tijd bij stil blijf staan, er nu dit blogje over schrijf. Bij al het donkere in de wereld is er ontzettend veel licht, je moet het alleen wel zelf aan de wereld toevoegen! Laten we steeds gul complimentjes uitdelen. Doe je mee?

1 opmerking:

In de weer zei

Wat een heerlijk stukje om te lezen, leuk dat je het op je blog hebt gezet.