woensdag 7 november 2012

inspiratie; Eckhart Tolle 'Een nieuwe aarde'

Sommige boeken kunnen een levensgrote invloed hebben op je leven! Ze komen op een bepaald moment op je weg en de inhoud landt tijdens het lezen precies op de juiste plaats. Dat is voor mij het geval met het boek 'Een nieuwe aarde' van Eckhart Tolle. Bijpratend op straat vertelde een buurvrouw mij over een heel indrukwekkend boek wat ze had gelezen, dat maakte me nieuwsgierig! Ik heb het boek geleend in de bibliotheek en al lezend vielen de kwartjes! Ik heb, gek genoeg, het boek niet eens uit gelezen. Daarna heb ik het nog geregeld aangeschaft op Marktplaats en mensen kado gedaan. 

Tolle legt uit wat pijnlichamen zijn, hoe het ego werkt en hoe energieen een rol spelen. En dat op een heel beeldende manier. Door het boek te lezen herken je situaties die je wel eens meemaakt maar nu ervaar je ze als toeschouwer. Na het lezen van het boek werd ik milder naar mezelf én naar anderen. Het is een andere manier van kijken en denken en die is...  bevrijdend! Veel boeken die ik daarna las en die me aanspraken verwezen voor mij naar kennis die ik in 'Een nieuwe aarde' had opgedaan. Door met een ander inzicht naar dingen te kijken kan energie stromen die anders, door gedachten, tot stilstand kwam. Tja, hoe leg je nou de impact van een boek aan een ander uit. De manier waarop het mij raakte kan voor een ander natuurlijk weer helemaal anders zijn. Wat ik kan zeggen is; lees dit boek ook eens, ik ben benieuwd wat je ervan vindt!





4 opmerkingen:

Anoniem zei

Bij mij ligt dit boek op mijn nachtkastje en ik lees er regelmatig een stukje in. Soms zijn drie regels genoeg om mij voor een week energie te geven. Het is heel liefdevol en vergevend geschreven, het is zo helder uitgelegd dat voor mij veel op zijn/haar plek valt. Vooral in het contact met mijn kinderen is door dit boek veel veranderd, doordat ik ging begrijpen wat ik onbewust uit mijn eigen kindertijd meenam wat helemaal niet bij mijn kinderen en het NU hoort. Dus ik snap heel goed wat het boek met je doet!
Overigens las ik ooit "De kracht van het NU", dat boek heeft mij uit een diep dal gehaald en nodigt mij steeds opnieuw uit te kijken naar wat er NU is en daar ook met mijn aandacht bij te zijn.
Groetjes vanuit een wijkje verderop in Zutphen en nogmaals dank voor de Genoeg!

Trudy zei

Ik ben nieuwsgierig geworden! Ik ga 'm halen bij de bieb...

janneke zei

je maakt me nieuwsgierig!!

anjaw zei

ligt al jaren naast mijn bed, volgekrabbelt met aantekeningen en strepen merkstift. Een boek om steeds opnieuw te pakken en iedere keer nieuwe inzichten te krijgen.