woensdag 21 november 2012

Oeps en besparen

Zojuist probeerde ik foto's in te laden voor mijn blogje van vandaag en kreeg ik een OEPS melding... Ik heb  geen opslagruimte meer voor foto's en kan opslagruimte upgraden...  En dat terwijl het blogje van vandaag juist zou gaan over besparen ;-). Nou ja, jullie moeten het vandaag doen zonder foto, die zal ik erbij plaatsen zodra dat weer mogelijk is (cq zodra manlief weer thuis is om dit euvel voor mij op te lossen, klinkt niet heel geemancipeerd dat besef ik wel!)

In veel huishoudens zal rond deze tijd het onderwerp 'besparen' ter sprake komen en dan niet vanuit luxe maar vanuit noodzaak. Nou vind ik alles wat met besparen te maken heeft erg interessant, het woord 'uitdaging' past er wat mij betreft helemaal bij. Vooral om oplossingen te bedenken waarbij je geen luxe hoeft in te leveren maar wel euro's over kan houden. Besparen hoeft niet met grote bedragen tegelijk te gaan, het kan ook op heel veel gebieden en dan overal een beetje.

Zo kwam kort geleden opeens de mogelijkheid van 'thuis haren knippen' om de hoek kijken. Na een geslaagde knipbeurt van zoonlief zag ik mogelijkheden voor mezelf en de rest van ons gezin. We maakten een afspraak over hoe en wat en zo geschiedde; vanochtend zijn mijn haren geknipt, aan mijn eigen tafel, met mijn eigen koffie. Niet met een Story of Privé, wel met een heel fijn gesprek; Niks luxe inleveren, wel wat minder euro's uitgegeven... Zo liggen er op veel gebieden mogelijkheden, het is leuk ze te ontdekken!


En terwijl ik over 'haren knippen' schrijf moet ik denken aan een doosje wat ligt bij mij op zolder. Het is een klein doosje en als je het openmaakt liggen daar 2 lange vlechten. Het zijn de vlechten van mijn oma en die zijn afgeknipt toen ze ongeveer zo oud was als ik nu ben. Dat kan ik zien aan hier en daar een zilveren draadje, die ontdek ik tegenwoordig ook steeds vaker bij mezelf ;-). Een tijdje geleden toen ik mijn haren flink korter liet knippen heb ik mijn afgeknipte haren meegenomen naar huis en in een sigarenkistje gelegd. Ik weet niet, het is én gek én bijzonder om nog iets tastbaars van mijn oma te hebben... zoals ik nu, net als mijn moeder vroeger, de tandjes bewaar van mijn kinderen. Tijden herhalen zich...

2 opmerkingen:

Mirte zei

Leuk te lezen voor een thuiskapster dat jij daar ook enthousiast over bent... Mirte, onze dochter heeft in juni haar 25 cm. lange vlecht ook af laten knippen. Daar schreef ik een blogje over, want ze doneerde haar haar aan stichting haarwensen. Best speciaal dus!

neeftje zei

Als je de foto's verkleint dan kan je door blijven plaatsen. Bij een formaat kleiner dan 800mb.