zaterdag 9 november 2013

brownie met walnoten

Vandeweek kraakte ik weer eens walnoten. Nadat ze een tijdje te drogen hadden gelegen leek het me een goed moment. Het was alweer een tijd geleden, de oogst van vorig jaar was allang geleden op! Vandaag eten we brownie met walnoten... Dit is zo'n ongelooflijk lekker en gemakkelijk recept! Ik kreeg het van mijn buur en plaats het met permissie ;-) Leuke bijkomstigheid is dat geen boter maar zonnebloemolie wordt gebruikt.


Personeel meldt zich vrijwillig; beslag maken voor een brownie gaat heel goed zittend op de tafel ;-)
De ingredienten in het recept zijn beschreven per 'cup' waarbij een cup gelijk staat aan 250 ml. Ik heb toevallig een maatbekertje waarop cups staan aangegeven, dat is handig! 

oven voorverwarmen op 175 graden
2 cups suiker waarvan een deel vanillesuiker
1 cup bloem
2/3 cup cacao
flinke snuf zout
1/2 theelepel bakpoeder
(evt stukjes chocola en noot, deed ik deze keer niet)
door elkaar mengen...


dan 4 eieren en 
1 cup zonnebloemolie toevoegen
erdoor roeren totdat het er zó uitziet;


in een ingevet en 
met meel bestoven bakblik
evt walnoten erop leggen
en bakken in 20 a 25 minuten (even prikken)




4 opmerkingen:

Anoniem zei

Heerlijk Erna, ik kan het bijna ruiken door het scherm heen!

Gewoon Greet zei

Misschien een domme vraag ;) (maar
ik heb altijd geleerd dat er geen
domme vragen zijn van mijn moeder)
Hoeveel is een cup?
Dankjewel alvast
Het ziet er superlekker uit en ik
wil het graag proberen...
liefs en fijne avond

trudy zei

Nou, volgens mij ruik ik het ook hoor ;) Dankjewel voor het recept!

Anoniem zei

Prachtige foto's! I like de streepjeslegging :-)