vrijdag 8 november 2013

een uitzondering die een regel bevestigt en iets nieuws leren

Als ik vanochtend aan een lege tafel een broodje zit te eten kijkt jongste mij vreemd aan; 'huh? Waarom zit jij te eten en krijg ik helemaal niks?' We moeten allemaal lachen als opeens bij haar het kwartje valt; 'oja, we ontbijten vandaag op school!' Eén dag per jaar gaan de kids met een lege maag naar school... op de dag van het schoolontbijt ;-) We zijn helemaal uit ons gewone doen zo zonder gezamenlijk ontbijt, en gek genoeg moeten we juist vanochtend haasten om op tijd op school te zijn. Jongste ontdekt; 'dan hoef ik nu ook niet m'n tanden te poetsen!' en zoon zegt onderweg naar school 'goh, dat gaat eigenlijk best goed zo zonder eten'. Gelukkig bevestigt de uitzondering vandaag de regel. We maken vandaag kennis met hoe het dus niét moet!


Gisteren maakte ik met vriendin deze krans. De groene vingers die zij heeft heb ik niet (al klinkt dat misschien vreemd uit mijn mond) en dat betekent dat ik van haar iets kan leren! Eerst knippen van bruikbaar groen, omwikkelen met ijzerdraadjes, dan opbouwen en daarna vullen. Het is leuk en gezellig om te doen! En al zijn de appels en bramen nep. Het idee is dat ik een oogstkrans heb gemaakt...


En zo ben je nooit te oud om iets te leren! Volgende keer ga ik het thuis zelf proberen.


4 opmerkingen:

Firma Fluitekruid zei

Haha, ik geloof dat het schoolontbijt op die manier een beetje z'n doel voorbij schiet...

Trudy zei

Leuke krans zeg! Mooi dat je zo van je vriendin wat kan leren!

Anoniem zei

Op school ontbijten vindt mijn jongste een ramp. Hij eet gewoon thuis en laat op school alles aan zich voorbij gaan. Hij vindt daar niks lekker (wij eten thuis de meeste dingen biologisch, daar wen je blijkbaar aan). Ik snap de bedoeling er niet zo van, van dat schoolontbijt ...
Mooie krans!

Marieke zei

;-) ik zat donderdag ook alleen aan het ontbijt.... de meisjes aten op school, met de burgemeester ;-)