donderdag 7 november 2013

insteken, omslaan en kiemen

Dat neuzen in de stad nodigt uit tot actie, want een gebreide sjaal van bijna 30 euro... die kan ik zelf ook breien! 

inspiratie opdoen en dan...
Op zolder ligt een pakket garen met een deel scheerwol, ik heb het van iemand gekregen en vandaag ga ik er iets mee doen; de sjaal wordt voor manlief en daarna staat de volgende bestelling al gepland; zoonlief wil ook graag zo'n sjaal maar dan 'zonder die golven'. Ik dacht eigenlijk dat ik niet genoeg tijd zou hebben om te breien maar op de één of andere manier ontstaat er juist tijd als ik aan het breien sla. Heerlijk ongecompliceerd steeds hetzelfde doen, iets meditatievers kan ik eigenlijk niet bedenken; gedachten komen en gaan en ondertussen vordert het breiwerk...

...aan de slag!
En dan laat ik jullie nog even het kweekresultaat zien, ruim een week later; mosterd- en radijskiemen, heerlijk pittige kiemen, klaar om de boterhammen mee te versieren ;-)


5 opmerkingen:

Anoniem zei

Succes met breien! Jij kan het volgens mij ECHT HEEL GOED!

izerina zei

Bij mij lukken broccolikiemen altijd. Maar de chinese bieslook gaat altijd schimmelen.

Anoniem zei

ja breien is heerlijk meditatief!

En je kiemen zien er goed uit! Lekker!

Vlijtig Liesje zei

Ik vind sjaals ook wonderlijk duur! Ik snap niet dat ze zoveel moeten kosten. Slim om er zelf een te breien dus.

Tineke zei

Wat een mooie sjaal ben je aan het breien. Ik kan me voorstellen dat je zoon er ook een wil. Maar zonder die golven…. mooi gezegd :-) Fijn weekend.